مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 10:352021-03-09اقتصادي

انقراض و تاراج فرش های اصیل بارانداز فرش ایران


همدان یکی از استان های کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می شود که بسیاری از روستاییان آن به دامپروری مشغول بودند و وجود مراتع سرسبز، دامداری و پرورش گوسفند از رونق قالیبافی در این استان حکایت دارد به طوریکه در گذشته زنان روستایی این استان همواره دارهای .

- ایسنا/همدان همدان یکی از استان های کشاورزی و دامپروری کشور محسوب می شود که بسیاری از روستاییان آن به دامپروری مشغول بودند و وجود مراتع سرسبز، دامداری و پرورش گوسفند از رونق قالیبافی در این استان حکایت دارد به طوریکه در گذشته زنان روستایی این استان همواره دارهای قالی در منازل به پا کرده و مشغول بافت فرش بودند.

قدمت صنعت قالی بافی در همدان ثابت نشده اما قابل استنباط است که با زمستان های سرد و طولانی این منطقه لازم بوده مردم برای پوشش محل نشیمن یا کف اتاق خود یک نوع فرش تهیه کنند.

شواهدی وجود دارد که این صنعت در قرن شانزدهم میلادی در قروه درجزین یا درگزین همدان وجود داشته چراکه گفته شده شاه طهماسب صفوی یک تخته قالی کار درگزین را به برادر خود شاه سلیمان عثمانی(معروف به قانونی) هدیه کرده بنابراین چنین به نظر می رسد که حدود 450 سال قبل مردم همدان در این صنعت شهرت داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقراض و تاراج فرش های اصیل بارانداز فرش ایران

انقراض و تاراج فرش های اصیل بارانداز فرش ایران