مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 10:252021-03-09اقتصادي

درآمد 45 میلیارد ریالی شکوفه های طلایی/بیدمشک ارومیه به قاره سبز صادر می شود


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به درآمدزایی بیش از 45 میلیارد ریالی شکوفه های طلایی بیدمشک برای آذربایجان غربی، گفت: - عزیز امانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: آذربایجان غربی با 50 هکتار اراضی زیر کشت بیدمشک، یکی از قطب های مهم کشت و استحصلال بیدمشک به شمار می رود.

وی با بیان اینکه سالانه، هر هکتار اراضی بیدمشک 5 ساله حدود 80 میلیون تومان برای کشاورزان درآمد خالص دارد، تصریح کرد: این در حالی است که هر هکتار اراضی زیر کشت بیدمشک پس از گذشت 10 سال حدود 150 میلیون تومان درآمد عاید باغدار می کند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به توجیه اقتصادی گیاه بیدمشک، یادآور شد: سالانه 2 میلیون لیتر عرق بیدمشک در آذربایجان غربی تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود.

امانی با اشاره به درآمد خالص بیدمشک در استان، اعلام کرد: درآمد خالص مزارع بیدمشک استان سالانه بیش از 45 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه رقم دقیقی از میزان اراضی زیر کشت و میزان تولید این گیاه در دست نیست، گفت: این گیاه دارویی در اغلب باغات استان به صورت حاشیه کاری مورد توجه قرار می گیرد و کشت این گیاه پرخاصیت عمدتا به صورت سنتی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد 45 میلیارد ریالی شکوفه های طلایی/بیدمشک ارومیه به قاره سبز صادر می شود

درآمد 45 میلیارد ریالی شکوفه های طلایی/بیدمشک ارومیه به قاره سبز صادر می شود