مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 09:352021-03-09بين الملل

دلایل تعلل عراق در آزادسازی منابع ارزی ایران


کارشناس مسائل منطقه در تشریح دلایل تعلل دولت عراق در آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران گفت: دولت الکاظمی از یک سو به شدت به آمریکا و غرب وابسته است و از سوی دیگر نگرش های پان عربیستی وی مانع از آن می شود تا بخواهد با ایران تعاملی صادقانه داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، حسن هانی زاده، کارشناس مسائل جهان اسلام، در گفت وگو با ایکنا، درباره دلایل تعلل دولت عراق در آزادسازی پول های بلوکه شده ایران با وجود چراغ سبز آمریکا و تأکید رییس جمهور کشورمان بر ضرورت آزادسازی فوری منابع ارزی ایران در عراق در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر عراق گفت: علیرغم اشاره و چراغ سبز جو بایدن به دولت عراق برای آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران، متأسفانه دولت الکاظمی از اجرایی کردن سریع آن خودداری کرده است.

دولت الکاظمی از یک سو به شدت به آمریکا و غرب وابسته است و از سوی دیگر نگرش های پان عربیستی وی مانع از آن می شود تا بخواهد با ایران تعاملی صادقانه داشته باشد.

نقش برخی کشورهای منطقه در تعلل عراق در آزادسازی منابع ارزی وی افزود: اکنون جریان های سیاسی، فراکسیون های پارلمانی و به ویژه رهبران حشدالشعبی به شدت دولت الکاظمی را برای آزاد کردن منابع ارزی ایران تحت فشار قرار داده اند اما فشار برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان مانع از عملی شدن این اتفاق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل تعلل عراق در آزادسازی منابع ارزی ایران

دلایل تعلل عراق در آزادسازی منابع ارزی ایران