مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 09:252021-03-09سياسي

نیاز جدی به آمایش سرزمین در مقیاس ملی و منطقه ای


کارشناس رسمی دادگستری در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست گفت: ما در ایران نیاز به آمایش سرزمین یا برنامه ریزی فضایی در مقیاس ملّی و منطقه ای داریم.

- ایسنا/خراسان رضوی کارشناس رسمی دادگستری در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست گفت: ما در ایران نیاز به آمایش سرزمین یا برنامه ریزی فضایی در مقیاس ملّی و منطقه ای داریم.

حمید آهنی در برنامه ای با عنوان وضعیت منابع طبیعی در ایران از سلسله جلسات اکولایو که توسط سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی خراسان رضوی و به صورت مجازی برگزار می شود، اظهار کرد: خوشبختانه در برنامه ششم توسعه کشور در قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور ذکر شده که طرح های آمایشی با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان برنامه و مدیریت استان ها تهیه شود، البته که این برنامه ها و این نگرش همه جانبه باید زودتر اتفاق می افتاد.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی به دو نوع تجدیدپذیر و تجدیدناپذیر تقسیم می شوند، توضیح داد: به منابعی مثل نفت و معادن منابع طبیعی تجدیدناپذیرمی گویند که البته آن ها نیز در سالیان دور قابلیت احیا شدن دارند و به جنگل ها و مراتع که در دوره های کوتاه مدت 100-200 ساله تجدیدپذیر هستند، منابع طبیعی تجدیدپذیر می گوییم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز جدی به آمایش سرزمین در مقیاس ملی و منطقه ای

نیاز جدی به آمایش سرزمین در مقیاس ملی و منطقه ای