مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 08:102021-03-09اقتصادي

جنگل کاری 82 هکتار در گالیکش در قبال بهره برداری 16 تن «قارچ ترافل»


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش گفت: پیمانکاری مکلف است تا در قبال بهره برداری 16 تن «قارچ ترافل» حدود 82 هکتار از عرصه های منابع طبیعی را احیاء و جنگل کاری کند.

- صفر سیجانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: امسال 700 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های آبخیزداری در سطح استان از سوی منابع ملی کشور تخصیص یافته که سهم شهرستان گالیکش از این اعتبارات 40 میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: شهرستان گالیکش دارای 53 هزار هکتار اراضی ملی بوده و 17 هزار هکتار نیز وسعت سطحی، پوشش علفی و کف جنگل بوده اما هر چند به جنگل ها خسارت کمی وارد شده ولی معتقدیم جبران این خسارت ها زمان زیادی خواهد برد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گالیکش با اشاره به پروژه مدیریتی بهره برداری غیرچوبی از جنگل ها در راستای احیای جنگل ها خاطرنشان کرد: برای بهره برداری مناسب از قارچ ترافل از جنگل های سطح شهرستان با شرکتی قرارداد منعقد شده و در این قرارداد پیمانکار مکلف است تا در قبال بهره برداری 16 تن قارچ ترافل حدود 82 هکتار از عرصه های منابع طبیعی را احیاء و جنگل کاری کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برداشت قارچ ترافل به 11 تن رسید میزان عرصه جنگل کاری با توافقات انجام شده به 62 هکتار رسیده و تاکنون 58 هکتار از این عرصه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل کاری 82 هکتار در گالیکش در قبال بهره برداری 16 تن «قارچ ترافل»

جنگل کاری 82 هکتار در گالیکش در قبال بهره برداری 16 تن «قارچ ترافل»