مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 07:552021-03-09بين الملل

همکاری های پارلمانی محور رایزنی مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا


مقامات ارشد ازبکستان و معاون رییس پارلمان اتحادیه اروپا در چارچوب یک ویدئو کنفرانس چشم انداز گسترش همکاری های دوجانبه پارلمانی را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، دلیار حکیم اف سفیر ازبکستان در اتحادیه اروپا، قدمبای سلطان اف سفیر ازبکستان در لتونی و فنلاند و هیدی هاوتالا معاون رییس پارلمان اتحادیه اروپا به صورت ویدئو کنفرانس چشم انداز گسترش همکاری های دوجانبه پارلمانی را بررسی کردند.

در این رایزنی ها در مورد چگونگی و چشم انداز گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل بین ازبکستان و اتحادیه اروپا تبادل نظر شد.

طرف ازبکی گزارشی را در مورد گفت وگوهای در دست انجام برای کسب مقام کشور ذینفع سیستم عمومی ترجیحات (GSP+)، تنظیم قرارداد دوجانبه و همکاری های گسترده و پیوستن به سازمان تجارت جهانی در اختیار طرف اروپایی قرار داد.

همچنین گزارشاتی مبنی بر مفاد اصلی پیام شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان به مجلس عالی، انتخابات ریاست جمهوری در ماه اکتبر سال جاری و ابتکارات میرضیایف که در هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح شد، ارائه داد.

  هاوتالا با ابراز رضایت از توسعه بیش از پیش روابط بین تاشکند و اتحادیه اروپا، بر پیشرفت به دست آمده در چارچوب سیستم عمومی ترجیحات (GSP+) تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری های پارلمانی محور رایزنی مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا

همکاری های پارلمانی محور رایزنی مقامات ازبکستان و اتحادیه اروپا