مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 07:502021-03-09اقتصادي

سرکوب تقاضا با نفت 70 دلاری


در حالی که تمدید محدودیت عرضه اوپک پلاس، قیمت نفت برنت را به مرز 70 دلار در هر بشکه رساند، بالاترین قیمت نفت در بیش از یک سال گذشته ممکن است به احیای تقاضای جهانی برای نفت که همچنان شکننده مانده است، - در حالی که تمدید محدودیت عرضه اوپک پلاس، قیمت نفت برنت را به مرز 70 دلار در هر بشکه رساند، بالاترین قیمت نفت در بیش از یک سال گذشته ممکن است به احیای تقاضای جهانی برای نفت که همچنان شکننده مانده است، آسیب بزند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از اقدام غیرمنتظره وزیران اوپک پلاس در تصویب عدم افزایش تولید در آوریل، قیمتهای نفت سریعتر از روندی که بسیاری از ناظران پیش بینی کرده بودند، صعود کردند زیرا بازار انتظار دارد در بحبوحه احیای تقاضا، با کمبود عرضه روبرو شود.

به گفته دیون رابویین از شرکت آکسیوس، نفت 70 دلاری برای خریداران بازار، شرکتهای نفتی و تولیدکنندگان اوپک پلاس که درآمد بودجه شان به نفت وابسته است، خوب است اما برای کشورهای واردکننده نفت مانند چین و هند و رانندگانی که مجبورند قیمت بالاتری برای بنزین بپردازند، خبر خوبی نیست.

بعلاوه قیمتهای بالاتر نفت، فشار تورمی بیشتری بر اقتصادهای در حال احیا از رکود ناشی از پاندمی تحمیل کرده و قیمت بسیاری از کالاها و خدمات از جمله بلیت هواپیما و کالاهای وارداتی در آمریکا را افزایش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرکوب تقاضا با نفت 70 دلاری

سرکوب تقاضا با نفت 70 دلاری