مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 07:252021-03-09سياسي

برخورد امام کاظم(ع) با دشمن جاهل و آگاه متفاوت بود


امام کاظم(ع) با دشمنانی که به واسطه جهل دشمن بودند به بهترین شکل با عفو و بخشش و کظم غیظ برخورد می کردند و با دشمنانی که به عمد دشمنی می کردند محکم و استوار برخورد می کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا صادقی واعظ صبح امروز در آیین خطبه خوانی خادمان حرم بانوی کرامت که در سالروز شهادت امام کاظم(ع) در صحن امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: امام کاظم علیه السلام در میان ائمه معصومین دوران امامتی پرفرازونشیب و بسیار دشوار را سپری کردند چراکه امامت حضرت هم عصر با چهار حاکم جور بود.

وی افزود: امام کاظم(ع) علاوه بر عناد بنی عباس از طرف مدعیان تشیع و دوستان نزدیک نیز مورد دشمنی قرار می گرفتند اما با تمام مشکلات موجود، امام برای هدایت گری شیعیان و نجات بندگان از گمراهی به بهترین شکل عمل کردند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: امام کاظم(ع) 14 سال از دوران امامت خود را در حبس سپری کردند اما در تمام موقعیت ها نسبت به شیعیان کمک های فراوانی را معطوف داشتند.

وی تأکید کرد: یکی از ابعاد مهم زندگی امام هفتم مسئله عبودیت این امام معصوم است و ازنظر قرآن کریم عبودیت و بندگی حقیقی می تواند صراط مستقیم باشد و تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت است و امام کاظم(ع) با تمام جایگاهی که دارد در برابر خداوند بنده ای خاضع و خاشع بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد امام کاظم(ع) با دشمن جاهل و آگاه متفاوت بود

برخورد امام کاظم(ع) با دشمن جاهل و آگاه متفاوت بود