مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 07:102021-03-09دانش

آمادگی ایران برای میزبانی از دانشگاههای باستانی جهان در جندی شاپور


وزیر علوم ضمن با اهمیت توصیف کردن نقش دانشگاه جندی شاپور در علم باستانی گفت:جمهوری اسلامی ایران در راستای احیای دوباره جایگاه جهانی جندی شاپور؛ - وزیر علوم ضمن با اهمیت توصیف کردن نقش دانشگاه جندی شاپور در علم باستانی گفت:جمهوری اسلامی ایران در راستای احیای دوباره جایگاه جهانی جندی شاپور؛ آمادگی خود را جهت میزبانی از روسای دانشگاه های با قدمت و باستانی جهان در جندی شاپور اعلام می کند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر منصور غلامی در کنگره بین المللی جندی شاپور به نقش پیشرو و جایگاه سازنده میراث علمی دانشگاه جندی شاپور باستان در تکوین تاریخ علم جهان اشاره کرد و گفت: میراث علمی آموزشی این دانشگاه ایرانی در 18 قرن پیش تاثیر مستقیم و آشکاری بر شکل گیری مفهوم دانشگاه با رویکرد نوین جهانی داشته است.

در واقع اصل تعهد به مقوله علم و هنجار سازی علمی به عنوان مفهومی متعالی در تکوین تمدن جهانی از دیگر وجوه اثر بخش دانشگاه جندی شاپور باستان است.

وی در ادامه تصریح کرد: در دانشگاه جندی شاپور ؛ احترام به تنوع فرهنگی، مدارا؛ کرامت انسانی و پرهیزاز خشونت و تعصب و گرایشات انحصار گرایانه علمی از مهم ترین مولفه های بنیادین است که در اساس نامه این دانشگاه کهن همواره پاس داشته می شد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی ایران برای میزبانی از دانشگاههای باستانی جهان در جندی شاپور

آمادگی ایران برای میزبانی از دانشگاههای باستانی جهان در جندی شاپور