مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 07:002021-03-09بين الملل

وزیر خارجه ایرلند: آمریکا و اروپا خواهان حفظ و احیای برجام هستند


وی با بیان اینکه برجام در سال های گذشته به شدت آسیب دیده است، تصریح کرد: احیای برجام کار آسانی نیست اما به نظر من فرصتی است که نباید آنرا از دست دهیم و در صورت از دست رفتن این فرصت، بیشتر کشورهای عضو برجام از جمله ایران تاسف خواهند خورد.

این دیپلمات ارشد اروپایی از همه اعضای برجام خواست تا فرصت موجود را غنیمت بشمارند و گفت: معمولا افرادی در موقعیت های سیاسی کلیدی هم وجود دارند که با احیای برجام مخالفت می کنند اما به نظر من برجام این پتانسیل کاهش تنش ها را در منطقه و جهان دارد.

کاوونی خاطرنشان کرد: آنها که به صلح، چندجانبه گرایی و مذاکره برای حل مسائل باور دارند، بر این اعتقاد هستند که برجام نقش حیاتی در خلع سلاح و منع اشاعه هسته ای دارد و از آنجا که ایرلند سابقه طولانی در حمایت از فعالیت های خلع سلاح دارد ما علاقه خود را برای ایفای نقش مستقیم در این مساله اعلام کردیم و داوطلب میانجی گیری درباره این موضوع در شورای امنیت شدیم.

وی اضافه کرد: اکنون من به عنوان اولین وزیر خارجه ایرلند که بعد از نزدیک به بیست سال به ایران سفر می کند، قول می دهم که سفر بعدی ام 20 سال طول نکشد و بتوانم سفرهای بیشتری به تهران داشته باشم.

وزیر خارجه ایرلند در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا اروپا به جای درخواست از ایران ازآمریکا درخواست نمی کند گام اول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه ایرلند: آمریکا و اروپا خواهان حفظ و احیای برجام هستند

وزیر خارجه ایرلند: آمریکا و اروپا خواهان حفظ و احیای برجام هستند