مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 03:452021-03-09دانش

تدوین 3 مأموریت جدید در دانشگاه علم و صنعت


رییس دانشگاه علم و صنعت از تدوین3 مأموریت و ایجاد سه انستیتوی تحقیقاتی جدید برای سال آینده در این دانشگاه خبر داد.

- جبارعلی ذاکری رییس دانشگاه علم و صنعت در گفت وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه مأموریت های دانشگاه ها در 3 نسل تعریف شده است، گفت: دانشگاه های نسل اول، مأموریت آموزشی را برعهده داشتند و دارند.

وظیفه بسیاری از دانشگاه ها در کشورمان و در دنیا طبق روال دانشگاه های نسل اول تربیت نیروی انسانی برای بخش های اجرایی است.

  وی افزود: نسل دوم دانشگاه ها، انجام فعالیت های پژوهشی را هم زمان با بحث های آموزشی خصوصاً توسعه تحصیلات تکمیلی تعریف کرده اند و به سمت انجام پژوهش های بنیادین روی آوردند و نسل دوم دانشگاه ها در برخی از دانشگاه های فعلی ما در این سطح فعالیت می کنند.

  رییس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: نسل سوم دانشگاه ها علاوه بر مأموریت های آموزشی و پژوهشی در حوزه فناوری هم ورود کردند و در حال حاضر نتیجه پژوهش های بنیادی و کاربردی خود را به نوعی کاربردی کرده اند و به جامعه عرضه داشته اند و اکنون دانشگاه های برتر ما به این سطح رسیده اند.

  ذاکری اظهار داشت: ایجاد مراکز رشد برای تربیت شرکت های رشدی، ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه ها، ایجاد مراکز تجاری سازی یا شکل دادن صندوق های حمایت از پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین 3 مأموریت جدید در دانشگاه علم و صنعت

تدوین 3 مأموریت جدید در دانشگاه علم و صنعت