مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 22:502021-03-08بين الملل

ایران غنی سازی با سومین آبشار سانتریفیوژ IR-2 M را آغاز کرد


رویترز مدعی است آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد که ایران غنی سازی اورانیوم با سومین آبشار سانتریفیوژ های پیشرفته IR-2 M را در سایت نطنز آغاز کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، الجزیره به نقل از خبرگزاری رویترز خبر داد که آژانس بین الملی انرژی اتمی امروز دوشنبه اعلام کرد: ایران غنی سازی اورانیوم با سومین آبشار سانتریفیوژ های پیشرفته IR-2 M را در نطنز آغاز کرده است.

رویترز در این خصوص ادعا کرد که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی که به رؤیت این خبرگزاری رسیده، اعلام کرد ایران غنی سازی اورانیوم با سومین آبشار سانتریفیوژ های پیشرفته IR-2 M در سایت نطنز را آغاز کرده است.

رویترز با استناد به گزارش سایت قطره و به نقل ازآژانس در این باره اعلام کرد: روز 7 مارس (17 اسفند ماه)، آژانس اتمی تأیید کرد که ایران تزریق UF 6 به سومین آبشار شامل 174 دستگاه سانتریفیوژ IR-2 m را آغاز کرده است.

گزارش مذکور در ادامه می افزاید: چهارمین آبشار سانتریفیوژی نصب شد، اما هنوز UF 6 طبیعی به آن تزریق نشده است؛ نصب پنجمین آبشار سانتریفیوژ های IR-2 m در جریان است و نصب ششمین آبشار سانتریفیوژ های IR-2 m هنوز آغاز نشده است.

ایران روز پنجم اسفند اعلام کرد که مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی، در اعتراض به تداوم تحریم های آمریکا و اجرا نشدن مفاد برجام از سوی طرف اروپایی، اجرای د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران غنی سازی با سومین آبشار سانتریفیوژ IR-2 M را آغاز کرد

ایران غنی سازی با سومین آبشار سانتریفیوژ IR-2 M را آغاز کرد