مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 15:502021-03-08سياسي

دو زن یک سال تمام در قطب شمال بدون مرد


سونیوا سوربی و هیلده فالون نخستین زنانی بودند که بدون حضور مردان، یک سال تمام را در مجمع الجزایر سوالبار نروژ در قطب شمال به سر بردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز؛ این دو تن که برای انجام مطالعات اقلیمی در این مکان دورافتاده مستقر شده بودند، چندین ماه را در داخل یک کابین 20 متری بدون آب و برق گذراندند.

در واقع برنامه اصلی آنان این بود که بعد از عزیمت به قطب شمال در ماه سپتامبر گذشته، با گذراندن 9 ماه در ماه مه به خانه خود بازگردند اما وقوع همه گیری کرونا برنامه آنان را به هم زد.

محدودیت های سفری وضع شده باعث شد تا کشتی حامل دوستان، خانواده و شرکای علمی آنان نتواند برای بردنشان به قطب بیاید و درنتیجه آنان مجبور شدند سه ماه دیگر منتظر بمانند.

در این مدت تنها ارتباطشان با دنیای بیرون از طریق حساب هایشان در شبکه های اجتماعی بود.

در سوالبار که در شمالی ترین نقطه اروپا و بین نروژ و قطب شمال قرار دارد، آسمان سه ماه تمام تاریک است و دما تا 30 درجه زیر صفر کاهش می یابد.

خرس های قطبی مرتب به محدوده کابین سرک می کشند به همین خاطر همه وسائلی که بیرون محفظه نگهداری می شوند باید به اصطلاح ضد خرس باشند، چرا که اگر خرس ها آن ها را ببرند یا بخورند ساکنان به لحاظ تامین مایحتاج به دردسر می افتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو زن یک سال تمام در قطب شمال بدون مرد

دو زن یک سال تمام در قطب شمال بدون مرد