مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 15:402021-03-08سياسي

نیکوکار تهرانی سیزده نفر زندانی محکوم به قصاص را نجات داد


در اعیاد رجبیه و همزمان با روزهای پایانی سال، یکی از نیکوکاران با حضور در زندان رجایی شهر وپرداخت دیه 13نفر از زندانیان محکوم به قصاص، - رضایت اولیای دم را جلب کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیدحشمت الله حیات الغیب ضمن ابراز خشنودی از حضور ایثارگرانه نیکوکاران در تمام عرصه های احسان و بخشش گفت: قصاص حق اولیای دم است و اگر حاضر به گذشت نشوند، بایستی حکم توسط خودشان اجرا گردد.

مدیرکل زندان های استان تهران ادامه داد: اسامی سیزده نفر از زندانیانی که اولیای دم آنان در مقابل دریافت دیه حاضر به رضایت شده بودند ولی عاجز از پرداخت بوده و سال ها در زندان به سر می بردند، اعلام و این شخص نیکوکار، دیه تمام آنان را پرداخت کرد.

وی تصریح کرد: قدیمی ترین زندانی، شخصی بود که در سال 74 مرتکب قتل شده و از آن هنگام با حکم قصاص در زندان رجایی شهر به سر می برد تا این که با تلاش مددکاران، اولیای دم حاضر به بخشش در مقابل دریافت دیه شده بودند.

حیات الغیب افزود: اسلام در مواردی به صاحبان حق سفارش به عفو و گذشت می کند که موجب جرأت و جسارت بر جرم و جنایت نگردد و در مواردی که گذشت، مجرمان را از رفتارشان پشیمان نمی کند، عفو و بخشش، اشتباه است و اسلام دستور به مقابله به مثل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیکوکار تهرانی سیزده نفر زندانی محکوم به قصاص را نجات داد

نیکوکار تهرانی سیزده نفر زندانی محکوم به قصاص را نجات داد