مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 15:352021-03-08سياسي

مجاهدت های شهید نقوی از پاکستان تا ایران و عربستان/ سالگرد شهید چمرانِ پاکستان


چمران پاکستان لقبی است که به شهید محمد علی نقوی یکی از بینانگذاران انجمن دانشجویان امامیه پاکستان داده شده است؛ شهیدی که 26 سال از عروجش می گذرد.

- محمدرضا کمیلی کارشناس مسائل شبه قاره به مناسبت سالگرد شهادت شهید محمد علی نقوی در یادداشتی نوشت:  26 سال از ترور یکی از نوابغ فرهنگی پاکستان شهید محمد علی نقوی می گذرد شخصی که آنقدر محبوبیت و اخلاص داشت که مردم او را چمران پاکستان نامیدند.

در تاریخ ترورهایی که توسط مروجین اسلام آمریکایی انجام گرفته کمتر دیده می شود که یک شخصیت غیر روحانی هدف حمله قرار بگیرد، ولی دکتر نقوی که یک پزشک بود چنان جامعه را تحت تأثیر سخنان خود قرار داده بود که دشمنان راهی جز حذف فیزیکی وی نیافتند.

در این نوشتار نگاهی گذرا به مجاهدت های بی نظیر این شهید عزیز در کشورهای پاکستان ایران و حتی عربستان خواهیم داشت.

شهید نقوی پیش از انقلاب اسلامی محمد علی فرزند پدری بود که برای تبلیغ و نشر دین اسلام به سه قاره جهان سفر کرده بود، او با هوش سرشار خود وارد دانشکده پزشکی لاهور شد ولی به سرعت دریافت که دانشجویان شیعه پاکستان در سال های دهه 60 و 70 میلادی گرفتار افکار کاپیتالیسم و کمونیسم هستند.

دانشجویان شیعه از مکتب فکری غنی خود بی اطلاع بودند و بسیار پیش می آمد که بدون فکر و اندیشه به حامیان گروه های فوق بپیوندن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجاهدت های شهید نقوی از پاکستان تا ایران و عربستان/ سالگرد شهید چمرانِ پاکستان

مجاهدت های شهید نقوی از پاکستان تا ایران و عربستان/ سالگرد شهید چمرانِ پاکستان