مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 12:302021-03-08بين الملل

کبوتر صلح بر فراز دجله و فرات


سفر تاریخی پاپ فرانسیس به خاورمیانه را چه بسا بتوان نقطه عطفی در راستای صلح میان ملت ها به ویژه در دورانی دانست که دنیا را همه گیریِ کرونا دگرگون کرده است.

عراق با یکی از قدیمی ترین جوامع مسیحی در جهان شناخته می شود و حتی گفته می شود زیربنای کلیسای مسیحی در بین النهرین را تومای حواری و شاگردانش پایه گذاشتند و دست کم در سال 325 میلادی دو اسقف از این منطقه در شورای نیقیه (نخستین شورای کلیسایی) حضور داشته اند.

پاپ فرانسیس 84 سال دارد و طی 8 سالی که ریاست کلیسای کاتولیک را در دست دارد 33 سفر خارجی داشته است اما سفر به عراق، نخستین سفر خارجی او در 15 ماه گذشته و از زمان شیوع ویروس کرونا در جهان است.

سفر برای رهبران کلیسای کاتولیک ابزاری اساسی برای گرد آوردن مردم، تبلیغ پیام مسیحیت و نیز شکل دادن به هویت کلیسای کاتولیک در انظار عمومی است.

ماموریت پاپ اما در سفر به عراق فرادینی و در یک کلام التیام بخشی به عراق دوره پسا-نسل کشی است با شعار شما همه برادر ید و لوگو رسمی سفر نیز کبوتری است که بر فراز دجله و فرات در کنار پرچم واتیکان و پرچم عراق پرواز می کند .

جدای اینها مهم ترین و متمایزترین رخداد در این سفرحضور و ملاقاتی بود که هر چند از قبل اعلام شده بود اما برخی باور نمی کردند رخ دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کبوتر صلح بر فراز دجله و فرات

کبوتر صلح بر فراز دجله و فرات