مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 09:202021-03-08ورزشي

اسرار و ویژگی های کوچکترین گیاهان گلدار روی کره زمین


محققان در تلاش هستند تا اسرار و ویژگی های گیاه ولفیا که به خاطر عناصر مفید خود به خاویار سبز نیز مشهور است را کشف کنند.

- جی پلاس، به نقل از العالم، یک تیم بین المللی از دانشمندان در تلاش برای کشف اسرار گیاه "ولفیا" که به عنوان یکی از کوچکترین گیاهان گلدار روی کره زمین و با سرعت رشد بالا طبقه بندی می شود، نوار ژنتیکی آن را بررسی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ مجله فرانسوی (L OBS) مقاله مفصلی در مورد این مطالعه منتشر کرد که در آن به ویژگی های گیاه "wolfia" و به طور خاص بر روی نوار ژنتیکی آن تمرکز شده، که به گفته جان پل فریتز نویسنده مقاله، اسرار زیادی در این نوار ژنتیکی نهفته است.

ولفیا گیاهی آبزی است که در آب راکد بسیار تکثیر می شود و انواع مختلفی دارد، اما مهمترین ویژگی این گیاه این است که در بین همه گیاهان، بالاترین سرعت رشد را دارد، اگرچه کوچکترین گیاه گلدار نیز محسوب می شود.

با وجود اندازه بسیار کوچک این گیاه که از یک سر سوزن با اشکال کوچک بیضی شکل و سبزرنگ فراتر نمی رود، می توان آن را یک گیاه "عریان" بدون ریشه، ساقه یا برگ نامید، در واقع فقط یک توپ کوچک در آب شناور است.

اندازه کوچک این گیاه از رشد سریع آن جلوگیری نمی کند، زیرا در مراحل تولیدمثل فقط به اندام های خود (پرچم و مادگی) بستگی ندارد، بلکه به تولید گیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسرار و ویژگی های کوچکترین گیاهان گلدار روی کره زمین

اسرار و ویژگی های کوچکترین گیاهان گلدار روی کره زمین