مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 07:502021-03-08دانش

طرح آمایش آموزش عالی بدون نظارت مشخص / اجرای بی برنامه با چاشنی عجله


محمدجواد سمیعی؛ واقعا این رشته برای من مناسب است؟ حالا این رشته بازار کار دارد؟ این ها سوالاتی است که بعد از انتخاب یک رشته که در دوران دبیرستان به آن عشق می ورزیدیم به سراغ ما می آید؛ - طرح آمایش آموزش عالی در مورد اساسی ترین مشکلات کشور به شکل کلی پرداخته و حل تمامی مشکلات را به ابتکار عمل وزارت علوم و بهداشت واگذار کرده است.

برای اجرای این طرح نیازمند سازوکار نظارتی هستیم.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو-محمدجواد سمیعی؛ واقعا این رشته برای من مناسب است؟ حالا این رشته بازار کار دارد؟ این ها سوالاتی است که بعد از انتخاب یک رشته که در دوران دبیرستان به آن عشق می ورزیدیم به سراغ ما می آید؛ گویا به این سوالات و ابهاماتِ هنوز پاسخی داده نشده است؛ چرا که که امروز شاهد افزایش تغییر رشته از کارشناشی به کارشناسی ارشد هستیم و برخی دانشجویان نیز از ادامه تحصیل در مقاطع تکمیلی ناامید می شوند.

در واقع این مشکل تنها در همین لایه ختم نمی شود.

هنوز راهکار روشنی برای جذب و پذیرش دانشجو بر مبنای نیاز های کشور و به کارگیری آن ها، چه در صنایع مختلف و چه در لایه های علمی مورد نیاز کشور وجود ندارد.

امروز، انتخاب رشته بر مبنای جوزدگی و صرفا با نگاه اقتصاد محور صورت می گیرد و حجم عظیمی از دانشجویان را پشت یک رشته خاص جمع می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح آمایش آموزش عالی بدون نظارت مشخص / اجرای بی برنامه با چاشنی عجله

طرح آمایش آموزش عالی بدون نظارت مشخص / اجرای بی برنامه با چاشنی عجله