مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 06:252021-03-08دانش

گامی دیگر به سوی چاپ سه بعدی اندام های انسانی


پژوهشگران دانشگاه بوفالو در بررسی جدید خود، یک روش مبتنی بر چاپ سه بعدی را ابداع کرده اند که آنها را یک گام دیگر به سوی چاپ سه بعدی اندام های انسانی نزدیک می سازد.

- پژوهشگران "دانشگاه بوفالو" در بررسی جدید خود، یک روش مبتنی بر چاپ سه بعدی را ابداع کرده اند که آنها را یک گام دیگر به سوی چاپ سه بعدی اندام های انسانی نزدیک می سازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه بوفالو، این که یک ماشین بتواند دستی شبیه به دست واقعی و به اندازه آن بسازد، شاید در نگاه نخست مانند یک داستان علمی- تخیلی به نظر برسد اما گروهی از پژوهشگران واقعا این کار را انجام داده اند.

این دست که ساخت آن با روش های چاپ سه بعدی، شش ساعت زمان می برد، نشان می دهد که مهندسان دانشگاه بوفالو (University at Buffalo)، پیشرفت قابل توجهی در زمینه چاپ سه بعدی بافت های انسان و فناوری زیستی اندام ها داشته اند.

شاید این پیشرفت ها روزی بتواند زندگی افراد بی شماری را حفظ کند که به خاطر کمبود اندام های پیوندی در خطر هستند.

روگانگ ژائو (Ruogang Zhao)، استادیار مهندسی پزشکی دانشگاه بوفالو و نویسنده ارشد این پروژه گفت: عملکرد این فناوری، 10 تا 50 برابر سریع تر از استاندارد صنعتی است و با نمونه های بزرگی کار می کند که دستیابی به آنها پیش از این بسیار دشوار بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گامی دیگر به سوی چاپ سه بعدی اندام های انسانی

گامی دیگر به سوی چاپ سه بعدی اندام های انسانی