مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 06:102021-03-08پزشكي

از کرونا هراسی تا انگ اجتماعی


با وجود گذشت بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور، هنوز فرهنگ صحیح مواجهه با این بیماری به درستی در جامعه نهادینه نشده است.

اگرچه هراس از عوارض بیماری کووید، - ایسنا/اصفهان با وجود گذشت بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور، هنوز فرهنگ صحیح مواجهه با این بیماری به درستی در جامعه نهادینه نشده است.

اگرچه هراس از عوارض بیماری کووید، به مرور کرونا هراسی را در جامعه کمتر کرد و بسیاری از مردم متوجه شدند مراجعه دیر هنگام به پزشک یا مراکز درمانی ممکن است به قیمت جان آنها تمام شود، اما همچنان انگ اجتماعی کرونا تبعات روحی برای مبتلایان به دنبال دارد.

بهروز کلیدری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت وگو با ایسنا، در خصوص کرونا هراسی و انکار کرونا در جامعه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، اظهار کرد: متأسفانه در این دوران شاهد مواردی از مراجعه نکردن بیماران به مراکز درمانی به دلیل کرونا هراسی و ترس از کرونا بودیم، البته این موارد در 8 ماه اول شیوع کرونا بسیار بیشتر بود و بیماران زیادی، بیماری خود را پنهان می کردند و یا به دلیل ترس به مراکز درمانی مراجعه نمی کردند.

وی از کاهش کرونا هراسی در ماه های مهر و آبان خبر داد و گفت: در این زمان تعداد بیماران مبتلا به کووید به قدری زیاد شد که بیماران بدحال جرأت نمی کردند در منزل ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از کرونا هراسی تا انگ اجتماعی

از کرونا هراسی تا انگ اجتماعی