مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 05:252021-03-08پزشكي

کلیشه های جنسیت زده و زنانی که ضعیفه خطاب می شوند


خاله زنک ، ضعیفه ، مثل دخترها گریه می کنه ، قول مردانه ، این زن برای خودش یک پا مرد است و.

از جمله کلیشه هایی است که زنان از هنگام تولد آن ها را شنیده اند؛ - "خاله زنک"، "ضعیفه"، "مثل دخترها گریه می کنه"، "قول مردانه"، "این زن برای خودش یک پا مرد است" و.

از جمله کلیشه هایی است که زنان از هنگام تولد آن ها را شنیده اند؛ کلیشه هایی که مستقیما و بعضا غیر مستقیم تحقیر نفس زنان و زنانگی را نشانه می گیرد و به علت ناآگاهی از این تحقیر نامحسوس، سالیان سال در زبان و گفتگو حتی از سوی خود زنان به کار برده و بازتولید شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، برخی از اصطلاحات، لطایف و صفاتی که در زبان وجود دارد خواسته یا ناخواسته منجر به تخریب جنس زن می شود.

سالیان سال شنیده ایم برای اینکه میزان شجاعت یک زن را توصیف کنند می گویند این زن برای خودش یک پا مرد است ؛ در واقع اینگونه به اشتباه شجاعت را صفتی مردانه تلقی می کنیم و اگر زنی شجاع است مثل مردها است چراکه خودش به ذات ضعیفه است.

و یا برای وصف میزان سخن چینی و فضولی افراد ـ چه مرد و چه زن ـ از صفت خاله زنک استفاده می شود و اینگونه فرض را بر این می گذاریم که سخن چینی و فضولی به ذات به زنان بازمی گردد و اگر مردی اینگونه باشد در واقع دارای صفتی زنانه و خاله زنک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلیشه های جنسیت زده و زنانی که ضعیفه خطاب می شوند

کلیشه های جنسیت زده و زنانی که ضعیفه خطاب می شوند