مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 04:302021-03-08پزشكي

همه آنچه که باید در خصوص تست های تشخیصی کووید19 بدانیم


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، همه آنچه که باید در خصوص تست های تشخیصی کووید19 بدانیم و روش های مرسوم تست کرونا در ایران را تشریح کرد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، همه آنچه که باید در خصوص تست های تشخیصی کووید19 بدانیم و روش های مرسوم تست کرونا در ایران را تشریح کرد.

عباسعلی درستی در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: در ایران فعلا سه نوع تست برای تشخیص بیماری کرونا شامل تست مولکولی یا پی سی آر( PCR)، تست سرولوژیک و تست رپید آنتی ژن، وجود دارد که تست مولکولی(PCR) برای تشخیص قطعی بیماری استفاده می شود و تست سرولوژیک برای بررسی سطح آنتی بادی و ابتلای قبلی افراد، مورد استفاده قرار گرفته و مشخص می کند آیا فرد قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده است یا نه؟.

وی اضافه کرد: تست سرولوژیک برای بررسی وضعیت سطح ابتلای جامعه به عفونت و انجام مطالعه به منظور تعیین الگوی بیماری در کشور و پیشگویی شرایط آینده گسترش بیماری در جامعه استفاده شده و تست رپید در مقایسه با PCR (پی سی آر )، ارزش تشخیصی کمتری داشته و برای تشخیص سریع بیماری استفاده می شود؛ تعرفه انجام تست (پی سی آر ) PCR در بخش دولتی و خصوصی ایران، به ترتیب 2303800 و 5865800 ریال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه آنچه که باید در خصوص تست های تشخیصی کووید19 بدانیم

همه آنچه که باید در خصوص تست های تشخیصی کووید19 بدانیم