مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 21:052021-03-07اقتصادي

کاهش 40 درصدی کسری بودجه دولت با بالا بردن درآمدهای مالیاتی و پایدار


سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: 40 درصد کسری تراز عملیاتی بودجه 1400 با افزایش درآمدهای پایدار برای دولت جبران شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، رحیم زارع در برنامه تیتر امشب یک شنبه شب شبکه خبر افزود: در بررسی بودجه برای جبران کسری تراز عملیاتی آن، بدون فشار بیشتر به مردم و بالابردن نرخ تورم، 40 درصد کسری بودجه دولت را با بالا بردن درآمدهای مالیاتی و پایدار رفع کردیم.

وی با بیان اینکه لایحه در ابتدا با 317 هزار میلیارد پیشنهاد شد تاکید کرد: ما این رقم را به 417 رسانده ایم و این موضوع را با حذف معافیت مالیاتی از مواردی که مغفول مانده بود شامل انتشارات کمک درسی و مؤسسات کنکوری، هنرمندان، خانه و ماشین های لوکس و مواردی که اخذ مالیات از آن ها قانونی بود و پیش از این هم اخذ نمی شد محقق کردیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اظهار امیدواری از همدلی دولت و مجلس گفت: با بررسی هایی، سهم نفت و اوراق را در درآمدهای دولت کم کردیم تا به دولت کمک و بدهی های آن برای آینده کمتر شود.

زارع با اشاره به اینکه در بررسی بودجه 1400 با برخی اقدامات تلاش کردیم از رشد نقدینگی جلوگیری کنیم افزود: بیش از 500 هزار میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه جاری و پس انداز در خزانه موجود است که حدود یک پنجم آن در تسهیلات وام ازدواج و اشتغال به کار گرفته شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 40 درصدی کسری بودجه دولت با بالا بردن درآمدهای مالیاتی و پایدار

کاهش 40 درصدی کسری بودجه دولت با بالا بردن درآمدهای مالیاتی و پایدار