مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 18:452021-03-07پزشكي

ابتلای 18 نفر به کرونای انگلیسی در یزد


سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از شناسایی 18 فرد مبتلا به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در استان خبر داد و گفت: این تعداد بیمار مربوط به شهرستان های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه و خاتم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، ابراهیم سلمانی اظهار کرد: با توجه به این که سرعت انتقال ویروس جهش یافته کرونا، نسبت به ویروس قبلی بیشتر است؛ اهمیت استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و شرکت نکردن در دورهمی ها بیش از پیش مورد تاکید است.

وی اضافه کرد: همچنین در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای تشخیصی 67 فرد مبتلای قطعی به کرونا شناسایی شدند و موردی از فوت فرد مبتلا به کووید 19 ثبت نشد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، 135 فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 35 نفر به علت وخامت جسمانی در بخش مراقبت های ویژه بستری و خدمات پزشکی دریافت می کنند.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه شفا یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، شیوع ویروس کرونا موسوم به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد و در تاریخ 30 بهمن 98 وزارت بهداشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای 18 نفر به کرونای انگلیسی در یزد

ابتلای 18 نفر به کرونای انگلیسی در یزد