مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 13:502021-03-07سياسي

دستور اجرایی بایدن درخصوص نحوه برگزاری انتخابات آمریکا


رییس جمهور آمریکا قصد دارد با صدور حکمی اجرایی دسترسی مردم این کشور به صندوق های رأی و نظارت بر آن را افزایش دهد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز یکشنبه دستوری اجرایی را در زمینه برگزاری انتخابات در این کشور امضا می کند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت ، بایدن در این دستور اجرایی، آژانس های فدرال را موظف می کند دسترسی مردم به شرکت در انتخابات را افزایش دهند، کارکنان دولت بتوانند برای دادن رأی یا نظارت غیرحزبی بر صندوق های رأی مرخصی بگیرند و پایگاه اینترنتی رأی گیری دولت تحت اصلاحاتی اساسی قرار گیرد.

صدور این دستور اجرایی از سوی بایدن، همزمان با پنجاه و ششمین سالگرد یکشنبه خونین ، روز سرکوب شدید تظاهرات فعالان حقوق مدنی درخصوص افزایش حق رأی میان شهروندان صورت می گیرد.

در نتیجه سرکوب این تظاهرات حدود ششصد شهروند آمریکایی مجروح شدند.

بایدن همچنین قصد دارد ضمن سخنرانی در مراسمی به همین مناسبت اعلام کند: هر فرد واجد شرایط باید قادر باشد رأی دهد و رأی وی نیز شمرده شود .

علاوه بر این، روز پنجشنبه مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که تقریباً تمام جنبه های انتخابات این کشور را مورد بازنگری قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستور اجرایی بایدن درخصوص نحوه برگزاری انتخابات آمریکا

دستور اجرایی بایدن درخصوص نحوه برگزاری انتخابات آمریکا