مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 21:452021-03-06بين الملل

چرا پاپ به «اور» سفر کرد؟


سفر پاپ فرانسیس به شهر باستانی «اور» در عراق توجه بسیاری از جمله رسانه ها را جلب کرده؛ اما «اور» چرا مهم است و چرا رهبر کاتولیک های جهان در جریان سفر سه روزه اش به عراق به آن جا هم رفت؟ - سفر پاپ فرانسیس به شهر باستانی اور در عراق توجه بسیاری از جمله رسانه ها را جلب کرده؛ اما اور چرا مهم است و چرا رهبر کاتولیک های جهان در جریان سفر سه روزه اش به عراق به آن جا هم رفت؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهر باستانی اور در استان ذی قار و 300 کیلومتری جنوب بغداد، پایتخت عراق واقع شده است که از مهم ترین شهرها و پایتخت تمدن سومر و از پویاترین مراکز شهری در هزاره سوم پیش از میلاد در بین النهرین بود.

از اور چندین بار در کتاب های مقدس به عنوان زادگاه حضرت ابراهیم نام برده شده است که احتمالا همین انگیزه اصلی سفر پاپ فرانسیس به این شهر باستانی بوده باشد.

شبکه الجزیره در پی این سفر تاریخی، تصاویری را از شهر باستانی اور منتشر کرده و درباره آن نوشته است: این جا جایی است که چرخ اختراع شد، قانون حمورابی ایجاد شد و روغن برای اولین بار به عنوان منبع انرژی سوزانده شد و قرن ها بعد، با کارخانه های تولید انبوه فرش و لباس های پشمی و صادرات آن در بین النهرین و خارج از آن، به قطب اقتصاد جهانی تبدیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا پاپ به «اور» سفر کرد؟

چرا پاپ به «اور» سفر کرد؟