مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 21:252021-03-06پزشكي

چرا گیاهخواری موجب تحلیل رفتن استخوان ها می شود؟


متخصصان آلمانی در یک آزمایش جدید به بررسی این موضوع پرداختند که چرا رژیم غذایی گیاهی یا به اصطلاح رژیم وگان با تحلیل رفتن و کاهش سلامت استخوان ها همراه است.

- متخصصان آلمانی در یک آزمایش جدید به بررسی این موضوع پرداختند که چرا رژیم غذایی گیاهی یا به اصطلاح "رژیم وگان" با تحلیل رفتن و کاهش سلامت استخوان ها همراه است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، داشتن رژیم غذایی گیاهی به داشتن فوائد بیشمار برای سلامتی همچون کمک به کاهش وزن و کنترل کلسترول شناخته شده است اما گیاهخواریِ صرف می تواند در عین حال با عوارض جانبی برای بدن نیز همراه باشد.

طبق یک مطالعه جدید، افرادی که رژیم غذایی گیاهی را دنبال می کردند در آزمایش سنجش فراصوتی استخوانی، چگالی استخوانی کمتری داشتند و این شاخص، نشان دهنده کاهش استحکام و سلامت استخوانهاست.

در این مطالعه محققان آلمانی سلامت استخوان 36 فرد که رژیم غذایی گیاهی داشتند و همچنین 36 نفر که از رژیم غذایی ترکیبی استفاده می کردند را از طریق اندازه گیری میزان چگالی استخوان پاشنه پا بررسی کردند.

بررسی انجام شده نشان داد: به طور میانگین افرادی که رژیم غذایی گیاهی داشتند در مقایسه با گروه دیگر، استخوان هایی با چگالی کمتری داشتند که نشان دهنده کاهش سلامت استخوانی در آنان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا گیاهخواری موجب تحلیل رفتن استخوان ها می شود؟

چرا گیاهخواری موجب تحلیل رفتن استخوان ها می شود؟