مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 21:202021-03-06بين الملل

رضا شاه؛ بارکشی برای لندن، چشمک برای هیتلر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، به مناسبت صدمین سالگرد کودتای انگلیسی 1299 و گماشتن دیکتاتور رضا پهلوی برایران، پرسش وپاسخهایی در این باب در پایگاه ( rahimpour.

- در یکی دو سالی که هیتلر برق آسا پیشروی و کل اروپا را فتح کرد و به سوی شرق در قلب روسیه پیشروی کرد و تقریباً به مرزهای شمالی ایران و دریای خزر رسید، رضاشاه گمان کرد کار یکسره شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو ، به مناسبت صدمین سالگرد کودتای انگلیسی 1299 و گماشتن دیکتاتور رضا پهلوی برایران، پرسش وپاسخهایی در این باب در پایگاه ( rahimpour.

ir ) منتشر می شود.

اینک بخش ششم: ماجرای نزدیکی رضاشاه با هیتلر چه بود که بعدها یکی از علل عزل او در1320 و نصب محمدرضاشاه توسط انگلیسی ها و آمریکایی ها به پادشاهی شد؟ ج) می دانید رضاخان از نوجوانی، در ارتش ، عادت به فرمان گرفتن از فرمانده خارجی داشت.

ابتدا افسران روسی قزاق خانه و بعد افسران انگلیسی، و در دوره های پیاپی نگهبانی برای سفارتخانه های اروپایی را تجربه کرده بود و این اطاعت پذیری برای او عادی بود.

منتهی یک بار در انتخاب ارباب اشتباه کرد و نتیجه اش راهم دید.

در یکی دو سالی که هیتلر برق آسا پیشروی و کل اروپا را فتح کرد و به سوی شرق در قلب روسیه پیشروی کرد و تقریباً به مرزهای شمالی ایران و دریای خزر رسید، رضاشا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رضا شاه؛ بارکشی برای لندن، چشمک برای هیتلر

رضا شاه؛ بارکشی برای لندن، چشمک برای هیتلر