مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 13:402021-03-06پزشكي

ماهی ها کرونا نمی گیرند


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران گفت: ماهی قرمز شب عید ناقل کرونا نیست چراکه این ویروس اثری بر این نوع ماهی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، دکتر مهدی سلوکانه روز شنبه به ایرنا توضیح داد: توصیه های بهداشتی صرفا به منظور جلوگیری از مخاطره بهداشتی احتمالی ناشی از انتقال مکانیکی ویروس از طریق آب و سطح بدن ماهی است و شهروندان در صورت لمس ماهی قرمز شب عید، بلافاصله نسبت به شستشوی دستها با آب و صابون و یا استفاده از ضدعفونی کننده های مناسب اقدام کنند.

وی توصیه کرد: باید ماهی قرمز از مراکز عرضه مجاز تهیه شود و از خرید ماهی از دست فروشان و دوره گردها اکیدا خودداری شود؛ مراکز عرضه مجاز شامل واحدهای صنفی عرضه ماهیان زینتی و اماکن تعیین شده توسط شهرداری ها با هماهنگی اداره دامپزشکی است.

به گفته دکتر سلوکانه، شهروندان تا جای ممکن از ظروف یکبار مصرف برای حمل ماهی قرمز به منزل استفاده و از خرید ماهیانی با علائم شنای غیرفعال، فاقد رنگ شفاف و دارای لکه بر روی پوست بدن خودداری کنند.

توصیه های بهداشتی برای نگهداری ماهی قرمز معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران همچنین گفت: پس از انتقال ماهی به منزل باید بلافاصله نسبت به تعویض آب اقدام و ماهی ها به تنگ از قبل آماده شده منتقل شود: همچنین ظروف حمل یکبار مصرف در کیسه زباله سربسته قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهی ها کرونا نمی گیرند

ماهی ها کرونا نمی گیرند