مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 13:352021-03-06اقتصادي

9540 میلیون سفر در طول 22 سال فعالیت متروی تهران


معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری متروی تهران گفت: در طول 22 سال فعالیت متروی تهران 9540 میلیون سفر در متروی تهران انجام شده که این رقم معادل بیش از 119 برابر جمعیت کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تقوی نژاد با تبریک فرا رسیدن بیست و دومین آغاز به کار و بهره برداری متروی تهران گفت: حمل و نقل شهری مسافران، عامل مهمی در زندگی روزمره مردم بوده و سفر بهینه با سامانه های حمل ونقل همگانی و خصوصی باید دارای شاخص هایی چون ایمنی سفر، آسایش مسافر، سرعت جابجایی مسافر، ارزانی سفر، سفر پاک(به لحاظ اثرات زیست محیطی)، سهولت دسترسی، کاهش زمان انتظار و اتلاف وقت مسافران، با بررسی شاخص های عملکردی و خدماتی سامانه حمل و نقل ریلی متروی تهران و حومه از ابتدای بهره برداری تاکنون، آثار و تبعات فرهنگی- اجتماعی، اقتصادی و زیست- محیطی بهره برداری از متروی تهران و حومه مورد بررسی و محاسبه قرار گرفته است.

ملاحظه می گردد که آثار اقتصادی بهره برداری از متروی تهران و حومه به تنهایی بیش از سرمایه گذاری اولیه برروی ساخت تونل و ایستگاه و خرید تجهیزات ثابت و متحرک بوده است.

وی در خصوص نقش برنامه های فرهنگی در به وجود آمدن آثار اقتصادی مترو افزود: با برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی در قالب های مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری با محوریت مسافران در 10 سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9540 میلیون سفر در طول 22 سال فعالیت متروی تهران

9540 میلیون سفر در طول 22 سال فعالیت متروی تهران