مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 13:302021-03-06بين الملل

مقامات آمریکا و نمایندگانی از طالبان دیدار کردند


سخنگوی طالبان امروز از دیدار مقامات آمریکا و نمایندگانی از این گروه در دوحه قطر خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، محمد نعیم سخنگوی طالبان امروز شنبه اعلام کرد که ملا برادر رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر و عبدالحکیم حقانی رییس تیم مذاکره کننده این گروه با زلمای خلیل زاد نماینده آمریکا در امور افغانستان دیدار کرده اند.

بر اساس اعلام سخنگوی طالبان، در این دیدار همچنین ژنرال اسکات میلر فرمانده نظامیان تروریست آمریکایی در افغانستان نیز حضور داشت.

به گفته سخنگوی طالبان، در این دیدار طرفین درباره تعهد یکدیگر مبنی بر اجرای کامل توافقنامه دوحه و سرعت بخشیدن به گفتگوهای موثر بین الافغانی رایزنی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری افق، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در این باره گفت که همچنین دوطرف تعهد خود را به توافق نامه صلح افغانستان اعلام کرده و بر اجرای کامل آن تاکید کرده اند.

مذاکرات بین الافغانی از سپتامبر 2020 آغاز شد حال آنکه تاکنون راه به جایی نبرده و خشونت ها نیز به واسطه عدم تمایل نیروهای بیگانه و اشغالگر برای خروج از این کشور، افزایش یافته است.

در سال 2020، شمار تلفات غیرنظامیان در درگیریهای افغانستان، 8 هزار و 820 نفر بود که در مقایسه با 2019، کاهشی 15 درصدی را تجربه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقامات آمریکا و نمایندگانی از طالبان دیدار کردند

مقامات آمریکا و نمایندگانی از طالبان دیدار کردند