مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 10:552021-03-06دانش

قانون کسر 10 درصد مالیات حقوق اعضای هیات علمی همچنان برقرار است


معاون اداری مالی وزارت علوم با تاکید بر اینکه اعضای هیأت علمی از پلکانی شدن مالیات حقوق معاف هستند، گفت: قانون کسر 10 درصد مالیات از حقوق اعضای هیأت علمی (آموزشی و پژوهشی) همچنان برقرار است.

- معاون اداری مالی وزارت علوم با تاکید بر اینکه اعضای هیأت علمی از پلکانی شدن مالیات حقوق معاف هستند، گفت: قانون کسر 10 درصد مالیات از حقوق اعضای هیأت علمی (آموزشی و پژوهشی) همچنان برقرار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد تقی نظرپور ضمن بیان این مطلب به قوانین و بخشنامه های موجود در خصوص مالیات بر درآمد حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و افزود: از نظر مواد قانونی که به موضوع مالیات حقوق کارکنان دولت یا به طور خاص مالیات حقوق اعضای هیأت علمی مربوط می شوند؛ می توان به دو قانون اشاره کرد که یکی از این قوانین ماده 5 قانون اصلاح پاره ای از مقررات مربوط به پایه حقوق اعضای رسمی هیأت علمی (آموزشی و پژوهشی) شاغل و بازنشسته دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب 26 اسفند سال 68 مجلس شورای اسلامی و دیگری ماده 85 اصلاحی قانون مالیات های مستقیم است.

وی ادامه داد: از زمان اجرای این دو قانون فوق تاکنون؛ حداکثر 10 درصد به عنوان مالیات از حقوق اعضای هیأت علمی رسمی (آموزشی و پژوهشی) کسر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون کسر 10 درصد مالیات حقوق اعضای هیات علمی همچنان برقرار است

قانون کسر 10 درصد مالیات حقوق اعضای هیات علمی همچنان برقرار است