مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 10:152021-03-06سياسي

نظر اداره کل حقوقی قوه قضاییه در مورد معافیت مالیاتی مسکن مهر


پاسخ اداره کل حقوقی قوه قضاییه به یک سوال در خصوص ابطال مصوبه هیأت وزیران مبنی بر معافیت مسکن مهر از پرداخت مالیات توسط هیأت عمومی دیوان عدالت اداری صادر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، پاسخ اداره کل حقوقی قوه قضاییه به سوال مطرح شده در خصوص ابطال مصوبه هیأت وزیران مبنی بر معافیت مسکن مهر از پرداخت مالیات توسط هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در قالب یک نظریه مشورتی صادر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه متن سوال مطرح شده و نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه به شرح زیر است: سوال- به موجب دادنامه شماره 86 مورخ 1398/1/27 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، مصوبه شماره 30362/ت/49128 هیأت وزیران مبنی بر معافیت مسکن مهر از پرداخت مالیات، ابطال شده است.

در این راستا سرپرست سازمان امور مالیاتی طی بخشنامه شماره 22/98/200 مورخ 1398/3/13 موضوع ابطال معافیت را به واحدهای مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

با توجه به ماده 13 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب 1392 آیا ابطال مصوبه هیأت وزیران قابل تسری به پرونده های مالیاتی با تاریخ پیش از ابطال مصوبه هم می شود؟ آیا می توان از اشخاص حقیقی و حقوقی که از معافیت استفاده کرده و دارای حق مکتسبه شده اند، مابه التفاوت مالیات را اخذ کرد؟ پاسخ- مطابق ماده 13 قانون تشکیلات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر اداره کل حقوقی قوه قضاییه در مورد معافیت مالیاتی مسکن مهر

نظر اداره کل حقوقی قوه قضاییه در مورد معافیت مالیاتی مسکن مهر