مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 08:352021-03-06دانش

آورنده نمونه های مریخی استقامت به زمین انتخاب شد


ناسا قرارداد کلیدی آوردن نمونه های سنگ و خاک مریخ به زمین را که مریخ نورد استقامت اقدام به جمع آوری و بسته بندی آنها خواهد کرد، به شرکت نورثروپ گرامن اعطا کرد.

- ناسا قرارداد کلیدی آوردن نمونه های سنگ و خاک مریخ به زمین را که مریخ نورد "استقامت" اقدام به جمع آوری و بسته بندی آنها خواهد کرد، به شرکت "نورثروپ گرامن" اعطا کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، کاوشگر استقامت (Perseverance) ناسا مجهز به پیشرفته ترین آزمایشگاه علمی است که تاکنون به یک سیاره دیگر برده شده است، بنابراین قادر خواهد بود هر سنگ و خاکی را که حفر می کند، به طور کامل تجزیه و تحلیل کند.

با این حال، ناسا چیزی جاه طلبانه تر نیز در ذهن دارد و آن، آوردن نمونه های جمع آوری شده توسط استقامت به زمین از طریق مأموریت بازگشت نمونه مریخی است.

اکنون ناسا و شریکش آژانس فضایی اروپا(ESA) گام بزرگی را در راستای انجام این مأموریت برداشته اند و قرارداد موسوم به سیستم پیشرانش صعود مریخ (MAPS) را به شرکت نورثروپ گرامن (Northrop Grumman) اعطا کرده اند.

حالا که مریخ نورد استقامت در دهانه برخوردی موسوم به جزرو (Jezero) در مریخ فرود آمده است، چند سال آینده را به جستجو در این منطقه برای یافتن نشانه های حیات باستانی در مریخ می پردازد و اگر سنگ ها یا خاک جالب توجهی پیدا کند، نمونه هایی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آورنده نمونه های مریخی استقامت به زمین انتخاب شد

آورنده نمونه های مریخی استقامت به زمین انتخاب شد