مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 06:352021-03-06دانش

ساخت دستگاه پرداختکاری خودکار پروتزهای مفصل ران در کشور


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی، توسعه و راه اندازی دستگاه پرداختکاری خودکار پروتزهای مفصل ران در صنعت پزشکی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یحیی چوپانی، مجری طرح و دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر که این طرح را با عنوان دستگاه پرداختکاری خودکار ایمپلنت های مفصل ران به سرپرستی دکتر محمدرضا رازفر و دکتر محسن خواجه زاده از اعضای هیات علمی دانشگاه امیرکبیر انجام داده است، گفت: آرتروپلاستی کامل مفصل ران (THA) یکی از موفق ترین جراحی های ارتوپدی در سراسر دنیاست که در آن پروتزهای مصنوعی جایگزین مفصل ران طبیعی می شود.

وی افزود: در این جراحی، زبری سطح سر فمورال نقش بسیار مهمی در بهبود خواص تریبولوژیکی، بیولوژیکی، متالورژیکی، مکانیکی و شیمیایی پروتزهای مفصل ران دارد و علاوه بر این، نانو پرداختکاری خودکار سر فمورال پروتزهای مفصل ران نه تنها برای فرآیندهای پرداختکاری سنتی و پیشرفته کار دشوار و پر هزینه ای است، بلکه یکی از دغدغه های هر دو جوامع صنعتی و تحقیقاتی برای اتوماسیون است.

وی با تأکید بر اینکه این سناریو نیازمند طراحی، توسعه و راه اندازی تکنولوژی های جدید نانو پرداختکاری است، گفت: زیرا با توجه به پیشرفت های اخیر، هنوز سر فمورال پروتزهای مفصل ران به صورت دستی پولیشکاری می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه پرداختکاری خودکار پروتزهای مفصل ران در کشور

ساخت دستگاه پرداختکاری خودکار پروتزهای مفصل ران در کشور