مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 05:402021-03-06دانش

ساخت ساعتی که سن زیستی انسان را تشخیص می دهد


محققان دانشگاه کلن (Cologne) یک ساعت مخصوص ساخته اند که می تواند سن زیستی یک ارگانیسم را از روی نحوه ی بیان ژن هایش یا ترانسکریپتوم تعیین کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، ممکن است دو نفر با سن یکسان سن زیستی کاملا متفاوتی داشته باشند زیرا سن افراد به گونه های متفاوت افزایش می یابد.

همه ما افراد مسنی را می شناسیم که می توانند بدوند و ورزش کنند و جوانانی را نیز می شناسیم که از کمردرد رنج می برند و بعد از طی چند پله به نفس زدن می افتند.

محققان مقاله ای با عنوان ساعت پیری مبتنی بر ترانسکریپتوم در مجله ی Aging Cell منتشر کرده اند و این مدل با استفاده از کرم الگانس به دست آمد.

اگرچه دانشمندان از این ساعت افزایش سن برای تشخیص سن زیستی ارگانیسم ها استفاده می کردند اما از ترانسکرپتوم استفاده نمی شد زیرا تصور می شد آنها بسیار پیچیده هستند و نمی توان براساس فعالیت ژن ها سن زیستی را مشخص کرد.

محققان، دیوید میر(David Meyer) یک بیوانفورماتیست و پروفسور بورن شوماخر(Björn Schumacher) مدیر موسسه ی پایداری ژنوم در افزایش سن و بیماری ها در مرکز پزشکی مولکولی کلن، رویکردی پیش گرفته اند که در آن مجموعی از ژن ها که از روی دی ان ای خوانده می شوند و پروتیین ها را می سازند تشخیص دادند و با استفاده از یک روش ریاضیاتی تفاوت های عملکرد ژن ها را ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت ساعتی که سن زیستی انسان را تشخیص می دهد

ساخت ساعتی که سن زیستی انسان را تشخیص می دهد