مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 22:202021-03-05سياسي

چند نکته درباره سفر پاپ به عراق


روح الله جمعه ای مشاور وزیر کشور در یادداشتی به بیان نکاتی درباره سفر پاپ به عراق پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا متن این یادداشت به شرح زیر است: سفر پاپ فرانسیس به عراق از چند منظر قابل توجه و تامل می باشد که هر کدام می تواند در جریان سفر و پیامدهای آن مورد بررسی قرار گیرد: 1- این سفر بیانگر کارامدی یک دیپلماسی قوی و چندجانبه موفق می باشد.

کشور عراق قریب سی سال درگیر ناآرامی های متعدد داخلی ناشی از تجاوزات مکرر بیگانگان و آشوب ها و اغتشاشات داخلی می باشد و با وجود یک نظام کاملا غیر متمرکز توانسته است در تلاطمات مختلف مسیری مشخص در روابط خارجی ایجاد نماید و در میان مناقشات طرفهای متخاصم خارجی به دنبال منافع ملی کشور خود باشد.

2- برنامه دیدار رهبر کاتولیک های جهان با حضرت آیت الله سیستانی مرجع عالی شیعیان در نجف به عنوان اهم برنامه این سفر می تواند چهره جدیدی از مذهب مترقی شیعه در جهان به ویژه عالم مسیحیت به نمایش گذارد و قطعا حضور پاپ در بیت ساده حضرت آیت الله تاثیر معنوی و موثری در اذهان مسیحیان به جای خواهد گذاشت که درقالب دیپلماسی دینی در نظم نوین جهانی ماندگار خواهد شد.

3- شاید بتوان نکته مهم این سفر را برنامه های تشریفات روز اول سفر پاپ فرانسیس به بغداد دانست که نوع استقبال بیانگر تغییر تدریجی ماهیت حکومت عراق از یک حکومت دینی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نکته درباره سفر پاپ به عراق

چند نکته درباره سفر پاپ به عراق