مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 16:452021-03-05اقتصادي

ضرورت معرفی درختان مناسب برای هر منطقه/ تولید 7 میلیون نهال برای سال1400 در اردبیل


انسان ها در اثر بروز مسائل مختلف به مشکلات حذف درخت از اکوسیستم و پیامدهای آن پی بردند و این چنین بود که روزی به نام «روز درختکاری» نامگذاری شد تا اهمیت کاشت درخت به طور سالانه گوشزد شود.

- خبرگزاری فارس- اردبیلمینا مجدی نیارق: در گذشته سطح کره زمین از جنگل های انبوهی پوشیده شده بود که به تدریج در اثر استفاده انسان ها از درختان، آتش سوزی، خشکسالی، بیابان زایی و.

کاهش یافت.

سرانجام انسان ها در اثر بروز مسائل مختلف به مشکلات حذف درخت از اکوسیستم و پیامدهای آن پی بردند و این چنین بود که روزی را به نام ، هند، بلژیک، ژاپن و.

روز خاصی به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده که تعیین این تاریخ به آب وهوای آن کشور بستگی دارد و عموما زمانی است که درختان قابلیت رشد در آن منطقه را دارند مثلا در آلمان 5 اردیبهشت، در مصر 25 دی ماه و برزیل 30 شهریور است.

یک اصل کلی در کاشت درخت وجود دارد و آن اینکه بهترین زمال کاشت نهال، زمان خواب آن است و در مناطق سردسیر و نیمه سردسیر، بهترین زمان اسفندماه است که سرما و یخبندان تمام شده و درخت آرام آرام از خواب زمستانی بیدار می شود.

جایگاه درخت در دین اسلام در تمامی ادیان جهان، درخت و درختکاری جایگاه خاصی دارد و دین اسلام نیز افراد را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده است به طوری که پیامبر اسلام(ص) در این باره فرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت معرفی درختان مناسب برای هر منطقه/ تولید 7 میلیون نهال برای سال1400 در اردبیل

ضرورت معرفی درختان مناسب برای هر منطقه/ تولید 7 میلیون نهال برای سال1400 در اردبیل