مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 12:252021-03-05بين الملل

چین: قاطعانه جلوی هرگونه تلاش برای استقلال تایوان را می گیریم


نخست وزیر چین امروز جمعه تاکید کرد، این کشور قاطعانه جلوی هر گونه فعالیت جدایی طلبانه با هدف کسب استقلال برای تایوان را خواهد گرفت اما متعهد به حمایت از رشد صلح آمیز روابط در سراسر تنگه تایوان و اتحاد مجدد چین است.

- نخست وزیر چین امروز جمعه تاکید کرد، این کشور قاطعانه جلوی هر گونه فعالیت جدایی طلبانه با هدف کسب استقلال برای تایوان را خواهد گرفت اما متعهد به حمایت از رشد صلح آمیز روابط در سراسر تنگه تایوان و "اتحاد مجدد" چین است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین که تایوان را بخشی از خاک خود مید اند در ماه های اخیر فعالیت نظامی خود را در نزدیکی این جزیره تشدید کرده و به آنچه که تبانی بین تایپه و واشنگتن، اصلی ترین حامی بین المللی تایوان و تامین کننده سلاحش، پاسخ داده است.

لی کچیانگ، نخست وزیر چین در سخنرانی در افتتاحیه نشست سالانه کنگره ملی خلق چین که پارلمان این کشور محسوب می شود اظهار کرد، پکن به اصل یک چین واحد که تایوان را بخشی از چین می داند پایبند است.

او خطاب به حدود 3000 نماینده گرد هم آمده در محل تالار بزرگ خلق پکن بیان داشت، چین به حمایت از رشد صلح آمیز روابط در سراسر تنگه تایوان و اتحاد مجدد چین پایبند است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: قاطعانه جلوی هرگونه تلاش برای استقلال تایوان را می گیریم

چین: قاطعانه جلوی هرگونه تلاش برای استقلال تایوان را می گیریم