مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 06:552021-03-05اجتماعي

بالا بودن میزان اضطراب در رتبه­ های دو رقمی کنکور/ راه های کاهش اضطراب


رییس انجمن روان شناسی تربیتی ایران با توضیح آسیب ­های روانی برآمده از کنکور سراسری، گفت: پژوهش­ ها نشان دادند که میزان اضطراب در داوطلبانی که رتبه­ های دو رقمی داشته، - خبرگزاری فارس ـ گروه تعلیم و تربیت: کنکور جز مقوله هایی است که جمعیت زیادی از کشور را برای کسب پیشرفت تحت تاثیر قرار داده است تا بتوانند به اهداف خود برسند.

کنکور در کنار نقش تعیین کننده خود در سرنوشت و آینده دانش آموزان آسیب های روانی نیز به دنبال دارد که در برخی از مواقع نیز جبران ناپذیر است.

البته هر کشوری برای پیشرفت، نیازمند تربیت نیروی انسانی آموزش دیده و متخصص است که آزمون کنکور اولین مرحله برای دست یافتن به این آموزش تخصصی برای متخصص شدن است.

لذا لازم است ابتدا به بررسی آسیب های ناشی از قبل و بعد از کنکور بپردازیم.

به همین دلیل به سراغ فریبرز درتاج رییس انجمن روان شناسی تربیتی ایران رفتیم تا با مشکلات و آسیب های ناشی از کنکور آشنا و راهکارهایی برای رفع آنها به دانش آموزان و خانواده ها معرفی کنیم.

* به عنوان اولین سوال بفرمایید آسیب ­های روانی برآمده از کنکور سراسری چیست؟ آسیب­ های روانی برآمده از کنکور سراسری را می­ توان برابر با اضطرابِ امتحان دانست با این تفاوت که چون نتایج کنکور با سرنوشت داوطلبان پیوند دارد از گستردگی بیشتری برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بالا بودن میزان اضطراب در رتبه­ های دو رقمی کنکور/ راه های کاهش اضطراب

بالا بودن میزان اضطراب در رتبه­ های دو رقمی کنکور/ راه های کاهش اضطراب