مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 06:202021-03-05سياسي

این فرمانده ارتش ضربه کاری به دشمن زد


دوران هشت ساله جنگ تحمیلی و دفاع مقدس عرصه ای بود که همه اقشار مختلف مردم از جمله جوانان در آن حضور پیدا کردند و با نمایش توانمندی های خود دشمن بعثی را در بیشتر موارد با شکست رو به رو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اگر در این دوران نیروهای مردمی و جوانان با نیروهای مسلح کشورمان متحد نمی شدند و همچون ید واحده در مقابل دشمن ایستادگی نمی کردند، امروز شاید در وضعیت دیگری بودیم.

هنگامی که رژیم بعثی عراق در 31 شهریورماه سال 1359 به کشورمان حمله کرد نیروی هوایی ارتش در نخستین ساعات این حمله با اجرای عملیات 140 فروندی توانست تا پاسخ محکمی را به این حمله بدهد.

خلبانان ایرانی توانستند در این حمله بیشترین خسارت ها را به تجهیزات و تاسیسات دشمن بعثی وارد کنند.

نیروی هوایی ارتش در پاسخ به جنایت های رژیم بعث تنها نبود و در همان ماه های اول سال 1359 با اجرای عملیات های سه گانه شهید صفری، اشکان و مروارید نیروی دریایی ارتش، توانست دشمن بعثی را از صحنه خلیج فارس حذف کند و سیادت دریایی خود را بر آب های نیلگون خلیج همیشه فارس حفظ کرده و تا امروز ادامه دهد.

اما نیروی دریایی ارتش در عملیات مروارید یکی از بهترین افسران خود به نام دریادار شهید محمد ابراهیم همتی را از دست داد و شهیدی دیگر را تقدیم دفاع از کشور و انقلاب اسلامی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این فرمانده ارتش ضربه کاری به دشمن زد

این فرمانده ارتش ضربه کاری به دشمن زد