مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 20:452021-03-04اقتصادي

نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان شمالی به ایستگاه آخر رسید


آیین اختتامیه نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان شمالی با معرفی و تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

- حسین فرخنده شامگاه پنج شنبه (14 اسفندماه) در آیین اختتامیه نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی با بیان اینکه این جشنواره از چند جهت حائز اهمیت است، گفت: در حقیقت کالاهای فرهنگی، سفیر فرهنگ و ارزش های بومی و محلی محسوب شده و صرفاکالا نیستند بلکه می توانند انتقال دهنده یک میراث و هویت جمعی تلقی می شود.

وی بیان کرد: وقتی کالای فرهنگی در بازار عرضه و خریداری می شود، کارکرد اقتصادی آن تمام می شود و به نوعی پس از آن بحث ارزش گذاری و تعریف هویت فرهنگی توسط خریدار مطرح می شود و این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است .

وی برگزاری جشنواره کالاهای فرهنگی را فرصت مغتنمی دانست تا عناصر فرهنگی بومی خود را از این طریق بازآفرینی، حفظ و تقویت کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه این جشنواره تجربه نخست استان است اما بیشتر آثار رسیده به جشنواره بخاطر خود جشنواره تولید شده اند.

وی برگزاری کلاس های آموزشی با هدف تسهیل خلق تولیدات فرهنگی و با حضور اساتید برجسته کشوری در طول اجرای این جشنواره را مزیت دیگر این جشنواره نام برد و گفت: نمایشگاه مجازی آثار هم پس از اختتامیه برگزار می شود و امیدواریم نشست های تخصصی نقد و بررسی آثار م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان شمالی به ایستگاه آخر رسید

نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی خراسان شمالی به ایستگاه آخر رسید