مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 15:152021-03-04سياسي

حادثه سردشت از حیث دادخواهی نباید مشمول مرور زمان شود


حادثه سردشت از حیث دادخواهی نباید مشمول مرور زمان شود و مسئولان و مردم و بازماندگان این حادثه باید پیوسته دادخواه آن باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله ابراهیم رییسی عصر پنجشنبه در دیدار با خانواده های شهدای سردشت تاکید کرد: موضوع حادثه سردشت نباید به سردی بگراید و همه بخش ها در کشورها با بکارگیری یک دیپلماسی فعال باید از جنایات رخ داده علیه مردم این منطقه پرده برداری کنند.

وی با بیان اینکه ما امروز در جایگاه مدعی حقوق بشر و غرب در جایگاه متهم قرار دارد و غربی ها باید پاسخگو باشند، افزود: غربی ها باید جواب دهند که چگونه گاز خردل و مواد شیمیایی را در اختیار جنایتکاری همچون صدام قرار دادند تا این گونه به مردم در نقاط مختلف از جمله آذربایجان غربی و کردستان ایران و کردستان عراق آسیب برساند.

رییس دستگاه قضا اضافه کرد: عامل حادثه سردشت، صدام جنایتکار بود، اما حامیان صدام و غربی ها و اروپایی ها که بمب های شیمیایی و گاز خردل را در اختیار صدام گذاشتند نیز باید محاکمه شوند و این محاکمه در وهله اول در نزد وجدان بیدار جهانیان است.

وی با بیان اینکه حادثه هایی نظیر سردشت را باید به نهضتی علیه تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و استفاده کنندگان از سلاح شیمیایی تبدیل کنیم، عنوان کرد: باید نسل فعلی و نسل آینده را نسبت به توحشی که مغرب ز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حادثه سردشت از حیث دادخواهی نباید مشمول مرور زمان شود

حادثه سردشت از حیث دادخواهی نباید مشمول مرور زمان شود