مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 14:352021-03-04پزشكي

افزایش 41 درصدی خطر مرگ با نادیده گرفتن غربالگری سرطان سینه


محققان بر اساس نتایج یک مطالعه هشدار می دهند که انجام ندادن حتی یک بار غربالگری ماموگرافی، می تواند خطر مرگ ناشی از این بیماری را 41 درصد افزایش دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، محققان دانشگاه کووین مری لندن در این مطالعه داده های سلامتی حدود 550 هزار زن را از 9 شهرستان سوئد که در فاصله زمانی میان سال های 1992 و 2016 واجد شرایط غربالگری سرطان سینه بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

آنها متوجه شدند که زنانی که در جلسات غربالگری خود مرتب شرکت می کنند، 50 درصد کمتر از سایر زنان احتمال داشت که در طول 10 سال آینده بر اثر ابتلا به سرطان سینه جان خود را از دست بدهند.

غربالگری ماموگرافی می تواند به تشخیص سرطان پستان در مراحل اولیه آن و زمانی که درمان آن آسان تر است کمک کند؛ در نتیجه انجام منظم ماموگرافی می تواند به کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان سینه کمک کند.

با این حال به رغم اثربخشی ثابت شده ماموگرافی، محققان هشدار داده اند که بسیاری از زنان معاینات منظمی را که به آنها توصیه شده است، انجام نمی دهند.

استفان دافی دانشگاه کویین مری لندن گفت: انجام منظم تمام غربالگری های ماموگرافی برنامه ریزی شده بیشترین کاهش خطر مرگ و میر ناشی از سرطان پستان را به همراه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 41 درصدی خطر مرگ با نادیده گرفتن غربالگری سرطان سینه

افزایش 41 درصدی خطر مرگ با نادیده گرفتن غربالگری سرطان سینه