مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 14:152021-03-04اقتصادي

623 میلیون مترمکعب آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه رهاسازی می شود


مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: با اتمام تونل انتقال آب از کانی سیب سالانه 623 میلیون مترمکعب آب از کانی سیب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مسعود تجریشی عصر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه افزود: در سال 92 وضعیت دریاچه ارومیه بسیار اسفناک بود به طوری که بخش جنوب کاملاً خشک شده و بخش شمال نیز آب چندانی نداشت.

وی ادامه داد: با ایجاد ستاد احیای دریاچه ارومیه از سال 92 در حالی که سالانه 40 سانتیمتر از آب دریاچه خشک می شد نه تنها دریاچه امروز احیا شده بلکه روند بهبودی آن در حال تداوم است و یک سوم راه را برای احیای کامل طی کرده ایم.

تجریشی با اشاره به اینکه در حال حاضر وسعت دریاچه ارومیه به سه هزار و 520 کیلومتر مربع رسیده است، عنوان کرد: بررسی های 8 ماه اخیر با ورود آب شیرین به دریاچه ارومیه عمق آن به میزان در دو دهه اخیر یک متر و 25 سانتی متر افزایش یافته است.

مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: در سال 85 بیش از 400 میلیمتر بارش داشتیم ولی 12 سانتیمتر افت تراز دریاچه ارومیه داشتیم در حالی در بارش های اخیر کمک کرده اقدامات اجرایی آب به پهنه وارد شده و امروز شاهد احیای دریاچه هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

623 میلیون مترمکعب آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه رهاسازی می شود

623 میلیون مترمکعب آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه رهاسازی می شود