مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 13:352021-03-04سياسي

سردشت باید به پیشران نهضت جهانی خلع سلاح کشتارجمعی تبدیل شود


دبیر ستاد حقوق بشر ایران و معاون امور بین الملل قوه قضاییه تاکید کرد: سردشت باید به پیشران نهضت جهانی خلع سلاح کشتارجمعی تبدیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی باقری کنی عصر پنجشنبه در جمع خانواده های معظم شهدا و جانبازان شیمیایی سردشت افزود: سردشت باید به پیشران نهضت جهانی خلع سلاح کشتارجمعی تبدیل شود و در این میان آمریکا که دارنده بزرگترین زرادخانه سلاح های اتمی و شیمیایی در جهان است، باید به عنوان متهم اصلی تهدید اتمی و شیمیایی جهان به پای میز محاکمه افکار عمومی جهانی کشانده شود.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی به طور جدی پیگیر استیفای حقوق جانبازان شیمیایی است و در این چارچوب تا کنون در خصوص بیش از 200 نفر از آنها در دادگاه طرح دعوا شده که برای حدود 70 تن از آنها رأی نهایی نیز صادر شده است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه گفت: همچنین علیه چند شرکت اروپایی که در زمان جنگ مواد شیمیایی برای تولید سلاح در اختیار رژیم بعث قرار داده اند، در محکام بین المللی اقامه دعوا شده است.

باقری اضافه کرد: کشورهایی که دیروز وحشیانه با جنگ افزارهای شیمیایی به جان ملت ایران افتادند، امروز گستاخانه با نرم افزارهای قدرت اقتصادی و سیاسی ، حقوق مردم ایران را پایمال می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردشت باید به پیشران نهضت جهانی خلع سلاح کشتارجمعی تبدیل شود

سردشت باید به پیشران نهضت جهانی خلع سلاح کشتارجمعی تبدیل شود