مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 12:502021-03-04اقتصادي

می توان نوع جدیدی از توجه به فرهنگ را رقم زد


شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که مباحث اقتصادی بیش از پیش مطرح می شود و منهای نگاه اقتصادی به جامعه امروز، افکار عمومی مردم ایران نیز قریب به یک دهه است که مشکلات خویش را بیشتر اقتصادی می بیند.

- ایسنا/آذربایجان شرقی شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که مباحث اقتصادی بیش از پیش مطرح می شود و منهای نگاه اقتصادی به جامعه امروز، افکار عمومی مردم ایران نیز قریب به یک دهه است که مشکلات خویش را بیشتر اقتصادی می بیند.

نظرسنجی های ایسپا نشان می دهد 61 درصد مردم در سال 1390 مشکل عمده کشور را مسائل اقتصادی از جمله گرانی، تورم و بیکاری می دانند.

این عدد در سال 1394 با یک شیب ملایم به 63 درصد و در سال 1395 نیز به بیش از 70 درصد رسید و در حال حاضر نیز نارضایتی از وضعیت اقتصادی در نظرسنجی ها بالاست.

در این میانه توجه به دانش، دانش های جدید و در یک کلام اقتصاد دانش بنیان محور صحبت ها و سخنرانی های متعدد و سیاست های کشور قرار گرفته است.

یعنی راه برون رفت از این وضعیت بر اقتصاد دانش بنیان تکیه زدن است.

اما کدام دانش یا دانش ها می توانند مشکلات اقتصادی کشور را رفع و رجوع نمایند؟ آیا بدین گونه است که فقط تعدای از دانش های نوین فنی و مهندسی راه گشای مسائل اقتصادی هستند؟ آیا علاوه بر تجربه های دنیای امروز، در تجربه مدرن شدن یا صنعتی شدن ایران، توجه تک س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

می توان نوع جدیدی از توجه به فرهنگ را رقم زد

می توان نوع جدیدی از توجه به فرهنگ را رقم زد