مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 12:452021-03-04پزشكي

60 درصد کم شنوایی ها قابل پیشگیری هستند


عضو هیات علمی دانشگاه توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به اینکه 60 درصد کم شنوایی ها قابل پیشگیری است، گفت: در حالی که کم شنوایی سالانه میلیون ها دلار هزینه به دولت ها و ملت ها تحمیل می کند، می توان از انجام بسیاری از رفتارها که منجر به کم شنوایی می شود، خودداری کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، دکتر گیتا موللی افزود: براساس شعار امسال سازمان جهانی بهداشت به مناسبت روز جهانی شنوایی ، باید مراقبت شنوایی برای همه، غربالگری، توانبخشی و ارتباط موثر را موردنظر قرار داد، زیرا از هر یکهزار تولد در جهان، یک الی سه کودک دچار کم شنوایی عمیق دو طرفه مادرزادی است.

وی افزود: اکنون 5.

5 درصد از مردم سراسر جهان، به کم شنوایی که شرایط ناتوان کننده را برایشان ایجاد کرده، دچار هستند و در ایران نیز پنج میلیون نفر فرد کم شنوا وجود دارند که نیازمند رسیدگی و خدمات مربوط به این حوزه هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه یاد شده، با اشاره به اینکه کم شنوایی و تعداد افراد مبتلا به آن که در جهان بشدت درحال افزایش است، تصریح کرد: اکثر افراد کم شنوا در جهان، دسترسی به خدمات مناسب درمانی و توانبخشی ندارند، درصورتی که چنانچه به کم شنوایی رسیدگی نشود، پیامدهای گسترده ای در زندگی این افراد ایجاد می شود و هزینه زیادی را به دولت ها و خانواده ها تحمیل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد کم شنوایی ها قابل پیشگیری هستند

60 درصد کم شنوایی ها قابل پیشگیری هستند