مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 12:202021-03-04اقتصادي

کشت 400 هزار نهال طی نیمه دوم سال در خراسان شمالی


استاندار خراسان شمالی از کشت 400 هزار نهال در استان خبر داد و گفت: اجرای طرح آبخیزداری در استان باعث شده زمین های پایین دست سدها، زیر پوشش گیاهان قرار بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد علی شجاعی ظهر پنج شنبه در آیین درختکاری که به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی برگزار شد، از کاشت 400 هزار نهال در هزار و 600 هکتار از اراضی استان از پاییز امسال تاکنون خبر داد و اظهار داشت: خراسان شمالی از جنگل های بسیار انبوهی برخوردار است.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: بیش از 90 درصد استان را جنگل و مرتع پوشانده است بنابراین بحث منابع طبیعی در استان بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در دو سال اخیر با جذب کمک های مالی و اعتباری از سطح ملی و سازمان جنگل ها و مراتع، در قالب یک تفاهم نامه طرح های آبخوان داری و آبخیزداری بسیار عظیمی در استان اجرا شده است.

شجاعی با بیان اینکه بخش کشاورزی پیشران اقتصادی استان است، گفت: اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری در استان خراسان شمالی از طرح های حیاتی است و استان با اجرای این طرح ها توانسته بخش عمده ای از زمین های پایین دست سدها را زیر پوشش ببرد.

بر اساس این گزارش به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری و روز درختکاری، استاندار خراسان شمالی با غرس چند اصله نهال در استانداری، ضمن نکوداشت این سنت حسنه، مردم را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت 400 هزار نهال طی نیمه دوم سال در خراسان شمالی

کشت 400 هزار نهال طی نیمه دوم سال در خراسان شمالی