مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 12:002021-03-04بين الملل

عقب نشینی اروپا از طرح قطعنامه علیه ایران در آژانس / گروسی دوباره به ایران می آید


در روزهای اخیر تمام گمانه زنی ها از صدور قطعنامه علیه برنامه هسته ای ایران حکایت داشت اما تحولات جدید نشان می دهد که این اتفاق رخ نخواهد داد.

- کشورهای اروپایی با تغییر موضع خود، در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی قطعنامه ای علیه ایران طرح نخواهند کرد.

خبرگزاری فرانسه و رویترز روز پنجشنبه 4 مارس به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش دادند نشست شورای حکام بدون اینکه قطعنامه ای در خصوص کاهش تعهدات برجامی ایران داشته باشد به کار خود پایان می دهد.

به نوشته یورونیوز، این در حالیست که پیشتر وزیر خارجه فرانسه گفته بود کشورهای اروپایی قطعنامه ای را علیه ایران در شورای حکام آژانس طرح خواهند کرد که از خروج تهران از پروتکل الحاقی ابراز تاسف خواهد کرد.

ژان ایو لودریان گفته بود ایالات متحده آمریکا نیز از این تصمیم تروییکای اروپایی حمایت خواهد کرد.

با این حال حالا سه کشور اروپایی تصمیم خود را تغییر داده و طرح خود در خصوص صدور قطعنامه علیه اقدامات ایران را پس گرفته اند.

پیشتر سه کشور اروپایی از اقدامات ایران درباره کاهش تعهدات برجامی و به ویژه پایان دادن به اجرای پروتکل الحاقی ابراز نگرانی کرده بودند.

از سوی دیگر ایران تهدید کرده بود در صورتی که شورای حکام، قطعنامه ای تخریبی علیه ایران صادر کند با واکنش جدی تهران رو به رو خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عقب نشینی اروپا از طرح قطعنامه علیه ایران در آژانس / گروسی دوباره به ایران می آید

عقب نشینی اروپا از طرح قطعنامه علیه ایران در آژانس / گروسی دوباره به ایران می آید